דף הבית » מדריך לטיפול בחיות מחמד » מהן חיות מחמד?: המדריך המלא
מהן חיות מחמד

מהן חיות מחמד?: המדריך המלא

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

חיות מחמד הן החלק החשוב ביותר בחיינו. לרבים מאיתנו יש חיות מחמד בבית והן חלק מחיי היומיום שלנו. ניתן לראות חיות מחמד כחלק מהמשפחה שלנו והן מספקות נוחות לבעליהם. הם יכולים אפילו לתת לנו תמיכה רגשית כשאנחנו מרגישים מדוכדכים.

חיות מחמד הן חיות שלעתים קרובות מבויתות ואנו נוטים לשייך אותן למשפחה, לבית ולאהבה. הם גם חשובים מאוד לבריאותם של בני האדם. מכיוון שלרובנו יש חיות מחמד בחיינו, חשוב להבין מה הן וכיצד הן יכולות לעזור לנו.

עם זאת, למרות כל היתרונות הללו, חיות מחמד הן לא תמיד יצורים שמתנהגים היטב. הם לא תמיד מצייתים לבעליהם ואף גורמים להם צרות לפעמים.

המאמר נועד להציג את העובדות מדוע חיות מחמד לא מתנהגות טוב במצבים מסוימים ומה אנחנו יכולים לעשות בקשר לזה אם זה קורה לנו או לילדים או לחברים שלנו. המאמר דן גם בכמה בעיות נפוצות שאנשים נתקלים בהן עם הכלבים או החתולים שלהם בחיי היומיום – מנביחות ועד אכילת אוכל על השולחן – אבל גם איך כמה פתרונות נפוצים עובדים טוב מאוד עבור אנשים שיש להם בעיות עם הנושא הזה.

חתולים וכלבים

חיית מחמד היא יצור חי. יש לו אישיות והתנהגות משלו. עלינו להבין את ההתנהגויות של חיות המחמד כדי למנוע מהן לפגוע בנו או ברכוש שלנו.

הסיבה העיקרית לכך שחיות מחמד לא מתנהגות טוב היא שהם לא מאומנים. הם אינם מאומנים להיות צייתנים והם אינם יכולים לבצע את המשימה של בעליהם. כמה בעלי חיות מחמד ניסו לאמן את חיות המחמד שלהם אבל זה לא הלך וחיות המחמד עדיין לא מתנהגות טוב.

בחלק זה, נדון מדוע כלבים וחתולים אינם מתנהגים טוב. כלבים הם חיות מאוד אינטליגנטיות אבל הם גם יצורים מאוד רגישים. יש להם חוש ריח ושמיעה נהדרים מה שהופך אותם לטובים מאוד במציאת מקור מזון בסביבה או במקום ספציפי. לחתולים, לעומת זאת, יש חוש ריח חריף שגורם להם לזהות כל דבר ממזון (ריח) ועד חרקים (קול). הם יכולים גם לשמוע צלילים ממקומות רחוקים, כמו מכוניות או חיות אחרות כשהם מחוץ לאזור העניין שלהם . חתולים משתמשים בחוש הריח שלהם כדי “לראות” ו”לשמוע” צלילים. כמו אצל בני אדם, ידוע שחתולים שומעים טונים שאין להם משמעות עבורם. לדוגמה, חתולים יכולים להיבהל מקולות כמו צופרי מכונית וקריאות ציפורים. חתולים הם סקרנים ולעתים קרובות יוזמים מגע על ידי התקרבות לאנשים או חפצים שהם לא מבינים. הם גם מגלים סקרנות כשהם מריחים אוכל לא מוכר. חתולים מעדיפים בית עם בית מרוהט היטב עם משטחים רכים כגון שטיחים ורהיטים מרופדים. בטבע, חתולים בדרך כלל צדים עם אפם. הם רודפים אחרי טרף כדי לנצל את המומנטום שלו או לקחת אותו לרכיבה, למשל כשהם רודפים אחרי עכברים לתוך חור. חתולים הם שחיינים טובים ולעיתים ניתן לראות אותם שוחים הרחק מההרג שלהם בנהרות ובגופי מים אחרים. בטבע, לחתולים יש מספר קבוצות חברתיות כולל החתולים שחיים בקבוצות גדולות וחולקים מזון תוך כדי ציד יחד; הקטן- חתולים ידועים ששורדים ומתרבים בכוחות עצמם; ואת חתולי הבר שחיים באזורים נטולי חתולים. חתולים מתקשרים עם מגוון אותות ווקאליים, גוף ופנים, כולל נביחות, נהמות, לחושים וגריקות. חתולים גם משתמשים בעיניים כדי לזהות תנועה כמו גם ריחות.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן