דף הבית » מדריך לטיפול בחיות מחמד » איזה חיות מחמד מותרות בישראל?- כל מה שחשוב לדעת
איזה חיות מחמד מותרות בישראל

איזה חיות מחמד מותרות בישראל?- כל מה שחשוב לדעת

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

בישראל אסור להכניס בעלי חיים ברוב המקומות. עם זאת, החוק אינו אוסר על חיות מחמד.

בחלק זה נדבר על נושא חיות המחמד ומעמדן החוקי בישראל. המטרה היא לתת סקירה כללית של המצב הנוכחי ולספק קצת מידע רקע לקוראים שרוצים לדעת יותר על המצב החוקי של חיות המחמד בישראל. נדון גם במה זה אומר אם אתה או מישהו שאתה מכיר הוא בעל חיית מחמד או בעל חיית מחמד וכיצד זה קשור לחיים המקצועיים שלך.

תנועת חיות המחמד בישראל: מעבר לקרקע בשנים האחרונות, מספר ישראלים קיבלו השראה לשנות את מעמד חיות המחמד שלהם על ידי מה שהם ראו כיחס בלתי הולם לבעלי חיים בארצם. הם התחייבו להפוך לבעלי חיות מחמד והתרחקו מבתיהם ומהקהילות של הוריהם, שם התייחסו אליהם בדרך כלל בכבוד. רבים מהם חיים כיום בערים עם שיעור גבוה של חסרי בית, מי גם סובלים משיעור אבטלה של מעל 50%, ועובדים בשדות עם תנאי עבודה ירודים. חלקם אפילו מתחבאים מהחוקים החדשים של הממשלה להגנת בעלי חיים שעלולים להיות מכוונים אליהם בסופו של דבר.

חיות ארץ ישראל

ארץ ישראל היא ארץ של בעלי חיים רבים ושונים. ישנם מינים רבים ושונים שחיים בארץ זו. החיה הנפוצה ביותר שחיה בארץ ישראל היא הכבשה.

בעוד שרוב האנשים מעולם לא שמעו על חיה זו, הם כנראה ראו אחת בחייהם. הם אולי לא מודעים לכל שאר החיות שחיות בארץ הזאת, אבל הם יודעים שיש כמה חיות שחיות כאן וכמה אחרות שלא.

בארץ ישראל יש חיי בעלי חיים עשירים. החיות המפורסמות ביותר שחיות שם הן הצבאים, היעל, הצבאים, חזירי הבר וחיות נוספות כמו שועלים וזאבים. . למרות שהם אינם בשפע כמו בחצי הכדור הצפוני, הם עדיין נמצאים בישראל. ישנם גם מינים רבים של ציפורים שחיות בישראל. ניתן למצוא כאן גם ארנבים, למינגים ודורבנים. ראיתי גם פסיון, שליו ואפילו חזיר בר או שניים! לים יש מגוון גדול של חיים ימיים להציע למבקרים – מכלבי ים וספוגים ועד צלופחים ודולפינים. המים מלאים של דגים, כמו גם סוגים רבים של קופי ים. החוף של מצרים מלא בכפרי דייגים עתיקים וקסומים ורבות מהעיירות הקטנות יותר בנויות גם בבתים מגופי אבן או אבן. ניתן ליהנות ממרחקים רבים ביום, עם כמה נופים מרהיבים של הים התיכון או מדבר עראבה.

רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים היא הסוכנות הלאומית של ישראל המנהלת את מורשת הטבע של המדינה. היא אחראית על שימור הגנים הלאומיים, שמורות הטבע ואזורי השממה של ישראל.

רשות הטבע והגנים היא רשות ציבורית הקיימת משנת 1992. היא אחראית על ניהול הגנים הלאומיים ושמורות הטבע של ישראל וכן על פיתוח והגנה על אתרי מורשת התרבות בישראל.

הרשות פועלת לשמירה על שמורות הטבע על ידי פיתוחן, הגנתן מנזקים ושיפור נגישותן. הם גם קידמו את שימור אתרי המורשת התרבותית של ישראל על ידי בניית אתרי מורשת חדשים על הקיימים.

בנוסף לתפקידיה העיקריים, הרשות מקדמת את התיירות בישראל גם באמצעות אתר האינטרנט שלה (www.nature-parks-israel.org) ובאמצעות מגוון אירועים שהיא מארגנת כמו טיולים מודרכים או טיולי צפרות. כמו כן, הוא מספק מידע על אופן השימוש בשמורות הטבע על מנת להשיג מטרות מסוימות כגון הפחתת זיהום או שיפור איכות האוויר. לבסוף, היא מציעה מענקים לאנשים שרוצים לשמור על שמורות טבע מפני ונדליזם או טכניקות כרייה לא חוקיות, כדי שיוכלו להיות זמין לציבור. הארגון מוקדש להגנה על הסביבה הטבעית, והוא מספק מידע כיצד לעשות זאת, תוך שימוש באתר זה כאסמכתא כיצד אנשים יכולים לעשות מאמצים משלהם. מאמצים אלו עשויים להיות בעלי אופי אישי או קהילתי: הם יכולים להיות למשל ארגון פעילויות מיחזור או לתרום כסף לפרויקטי שימור. הוא גם מדגיש יוזמות שימור מקומיות על ידי איסוף תרומות והפצתן בין ארגונים שונים המשתמשים בשמורות טבע על מנת לשמר את הפרא באזור זה.

 

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן