דף הבית » מדריך לטיפול בחיות מחמד » האם ניתן להצדיק ניסויים בחיות מחמד? כל מה שחשוב לדעת
האם ניתן להצדיק ניסויים בחיות מחמד כל מה שחשוב לדעת

האם ניתן להצדיק ניסויים בחיות מחמד? כל מה שחשוב לדעת

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

ניסויים בבעלי חיים הם אחת הדרכים הנפוצות ביותר לחקור כיצד מתפקדים גופי האדם ובעלי החיים (בריאות ומחלות) ולבדוק תרופות וכימיקלים.

לדברי מדענים שמעסיקים בעלי חיים, אין כיום שיטה חלופית להשיג את מטרות המחקר שלהם, וכל הסבל או הייסורים שבעלי החיים סובלים מתעלה על ידי התגמול הפוטנציאלי של עבודתם.

אפילו האינטרסים של הציבור הרחב חלוקים מכיוון שמספר גדל והולך של אנשים מתנגדים למחקר בבעלי חיים, אך גם הצורך בטיפול רפואי המבוסס על מחקר בבעלי חיים עולה. יש לתת יותר לומר בבחירות המאתגרות הללו לכלל האוכלוסייה. זה עשוי להיעשות על ידי חובת גילוי מפורש לגבי השימוש בבעלי חיים בסימון תרופות על מנת לחנך את הציבור ולהראות התחשבות באלה שיש להם דאגות קשות.

בהתבסס על חישוב תוצאתי המשתמש בניתוח עלות-תועלת או נזק-תועלת, נהוג לראות כי ניסויים בבעלי חיים מוצדקים. מסגרות אתיות אלו מקודדות בחוקים ובמדיניות ברחבי העולם המתועש, שם נאמר במפורש כי שימוש בבעלי חיים למחקר חייב להיות מוצדק משיקולים של אנשים, בעלי חיים או סביבה. מסגרות אלו מסתמכות על חוקרים המספקים הוכחה לכך שלמחקר שלהם עשויים להיות יתרונות, כגון מענה לצורך רפואי שלא נענה, למרות שהרבה אנשים בציבור אינם מסכימים.

למה אנחנו עושים ניסויים על בעלי חיים במקום על בני אדם

בעלי חיים משמשים מדענים כדי לקבל יותר ידע על בעיות בריאותיות המשפיעות על בני אדם ובעלי חיים, כמו גם כדי להבטיח את בטיחותם של הליכים רפואיים חדשים. מנגנונים מסוימים המעורבים בנושאים אלה יכולים להיבדק רק ביצור חי. כאשר מחקר אנושי עשוי להיות בלתי מעשי או לא מוסרי, מדענים בוחנים בעלי חיים במקום זאת.

מכמה סיבות, בעלי חיים הם נושאי לימוד מצוינים. יש להם הרבה מאותן תכונות ביולוגיות כמו בני אדם והם מועדים לרבות מאותן בעיות בריאותיות. בנוסף, בגלל מחזור החיים הקצר שלהם, הם עשויים להיבדק בנוחות לאורך כל חייהם או על פני דורות מרובים. בנוסף, בניגוד לבני אדם, למדענים יש יותר שליטה על סביבת החיה.

האם ניסויים בבעלי חיים הם נושא אתי

ישנן דעות אתיות רבות ושונות לגבי השימוש בבעלי חיים במחקר. מקובל בדרך כלל ששימוש בחיות מעבדה עשוי להיות חשוב בנסיבות מסוימות כדי להשיג התקדמות עבור בני אדם, בעלי חיים או הסביבה. ההסכמה הרווחת היא שלבעלי חיים יש מעמד מוסרי ושאיך אנחנו מתייחסים אליהם צריך להיות מונחה על ידי עקרונות אתיים.

• נדרש כבוד לערך הפנימי של בעלי חיים.

• מכיוון שבעלי חיים הם יצורים תבוניים עם יכולת לחוות כאב, יש לקחת בחשבון את האינטרסים שלהם.

• האופן שבו אנו מתייחסים לבעלי חיים, גם כאשר הם משמשים למחקר, משקף את הערכים שלנו ומעצב את אופן ההתנהגות המוסרית שלנו.

חלופות לניסויים בבעלי חיים

המחקר והפיתוח שאינם בעלי חיים מואצים. ניסויים בבעלי חיים מופסקים בהדרגה כתוצאה מהתקדמות מדעית בתחומים כולל גילוי תרופות, בדיקות רעילות ונוירולוגיה.

אפשר ליצור כמעט כל סוג של תא אנושי או בעל חיים במעבדה. דרכים מציאותיות אפילו יותר להערכת טיפולים חדשניים פותחו על ידי מדענים שגרמו בהצלחה לצמיחת תאים לתוך אובייקטים תלת מימדיים כמו איברים אנושיים זעירים.

בהשוואה למחקרים בבעלי חיים, השימוש ברקמות בריאות וחולות המסופקות על ידי תורמים אנושיים יכול לעזור לנו ללמוד יותר על ביולוגיה ומחלות אנושיות.

היכולת “לדגמן” או “לשכפל” אלמנטים בגוף האדם הופכת ליותר ויותר ריאלית ככל שהמחשבים משתכללים. יש כבר הדמיות ממוחשבות של מערכות השרירים והשלד, מערכת העיכול, מערכת הנשימה והלב וכלי הדם. על בסיס ידע זמין ועובדות מתמטיות, הם עשויים לשמש לניסויים וירטואליים.

ניתן להשתמש במכשירי סריקה מודרניים ובשיטות הקלטה כדי לחקור משתתפים אנושיים בצורה מאובטחת הודות להתקדמות הטכנולוגית. כדי לעקוב אחר ההתפתחות ולספק טיפול למחלות מוח, ניתן להשתמש במכשירי הדמיה מוחיים שיכולים “לראות” בתוך המוח. על ידי ניגוד למתנדבים בריאים, הם יכולים לסייע לחוקרים בהבנת הסיבות.

 

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן