דף הבית » טיפוח חיות מחמד איך » למה לחרדים אין חיות מחמד? כל מה שחשוב לדעת
למה לחרדים אין חיות מחמד כל מה שחשוב לדעת

למה לחרדים אין חיות מחמד? כל מה שחשוב לדעת

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אנשים דתיים רבים ממשיכים להימנע מהחזקת חיות בית למרות שבתורה יש קטע חזק נגד התעללות בבעלי חיים. לא ידוע מה היהדות חושבת על להחזיק כלבים. התורה, מצד אחד, מתייחסת ברצינות לנושא צער בעלי חיים ומספקת הנחיות מפורטות כיצד אדם צריך לטפל בחיות המחמד שלו. לחלק הארי של האוכלוסייה הדתית בישראל, לעומת זאת, אין חיות מחמד, אולי בשל התפיסה הרווחת שהן מטונפות.

באופן כללי, לאדם יש כמות מוגבלת של חיבה והשקעה שהוא יכול להציע. לאנשים רבים המקיימים את התורה והמצוות יש כמה ילדים, ולכן הם ממקדים את כל מאמציהם במשפחה. מבחינה הלכתית, אין בעיה אם מישהו בכל זאת יחליט לגדל כלב.

לדברי הרב גבאי, התעללות בבעלי חיים מקורה בהלכה. התורה קובעת שאם מישהו מגדל בעל חיים, הוא נדרש לספק מזון לבהמה לפני שהוא יושב לאכול.

פחד מהתעללות בבעלי חיים מונע מאנשים רבים להחזיק חיות מחמד בבתיהם. מנקודת המבט של אותה חיה, נראה שכל תוכי יעדיף להיות חופשי מאשר בכלוב סגור, בדיוק כפי שדג ירצה להיות באוקיינוס ​​ולא באקווריום וכלב היה רוצה להיות בחוץ מאשר כבול בבית או בכלבייה.

גזעי כלבים יהודים

אחד מגזעי הכלבים הוותיקים בעולם הוא כנען, שמקורו במזרח התיכון. יש להם מעיל מקומט שחור, חום או אפור, והם חזקים ובינוניים. גולגולת של נמר בעל שן חרב כוללת ראש מחודד, זנב קצר ואוזניים גדולות.

עם רק 1,600 שנוצרו ברחבי העולם, כלבי כנען נחשבים לגזע נדיר בשל המחסור שלהם. אולי תצטרך לחכות אם תרצה למצוא גור כלב כנען.

כלבי כנען יוצרים חיות מחמד משפחתיות נפלאות מכיוון שהם אוהבים לשחק עם ילדים ואהודים. האופי האדיב והמסור שלהם הופך אותם לכלבי שמירה מצוינים. הם עשויים לשמש למעקב וציד, בין היתר.

אחד הגזעים העתיקים ביותר המוכרים על ידי ה-AKC הוא כלב כנען, המשמש כקמע של ישראל. הוא כלב חווה מתוק וחברותי ששמור ליד זרים.

ישראל היא ביתם של כמה גזעי כלבים מגוונים, כולל כלב כנען, טלומיאן וכלב מים ספרדי. כלב כנען בגודל בינוני הוא גזע המשרת מגוון מטרות ככלב עבודה. זן קטן ושמח שמסתדר היטב עם ילדים הוא הטלומיאן. גזע בינוני המוכר כבעל יכולות שחייה יוצאות דופן הוא כלב המים הספרדי. כל אחד מהגזעים הללו הופך לכלב לוויה נפלא ומסור לבעליו.

האם ליהודי יכול להיות חזיר כחיית מחמד?

לא. אם לא הטקסט, אז בהחלט רוח החוק.

חזירים מוזכרים במפורש כאסורים הן בספר ויקרא והן בספר דברים, בנוסף למגבלות הכלליות על מה שקובע חיה כשרה פרסות וגירה.

היהדות הרבנית גם מדגישה וגם מרחיבה את האיסור, למרות שהוא בהחלט נוגע לאכילה. חזירים מוזכרים במפורש כאסורים, למרות שמקובל ליהנות ולהרוויח כסף מחיות לא כשרות כמו סוסים לרכיבה או עור.

אמנם אפשר לנסות למצוא פרצה בחוק לגבי חזירים במפורש כחיות מחמד, אבל זה יהיה ללכת רחוק מדי.

גזעי חתולים יהודיים

לחתולים יש מוניטין שלילי בחברות שבהן חיבה מופגנת על ידי ציות. לפעמים הם נכתבים כחסרי אכפתיות או אפילו קרירים ומוכנים לטרוף את בעליהם ברגע שהם מקבלים הכרה. כמובן, כל מי שאי פעם חלק בית עם חתולים יכול להפריך את השקר הזה. למרות השוני ביניהם, יהודים וחתולים מסתדרים מצוין.

יהודים החזיקו חתולים מאז ראשית הזמן. בבתים יהודיים עתיקים, לפי התלמוד, חתולים היו נפוצים. היכולת שלהם לצוד נחשים ולהגן על המקומיים הפכה אותם לנחשקים מאוד. כדי להימנע מלדרוך בטעות על נחש, נאמר כי החכם היהודי הרב פפא המליץ ​​להימנע מביקור בבתים ללא חתולים בלילה.

כל בעל חתול מכיר עד כמה החברים החתוליים שלנו יכולים להיות מסודרים ומוקפדים. הפילוסוף הקדום רבי יוחנן הכיר בתכונותיהם הראויות להערצה ואמר שבני אדם עשויים לרכוש תכונות רבות להערצה מבעלי חיים.

בעלות על חתול – או כל סוג אחר של יצור, לצורך העניין – כרוכה באחריות רבה. לפי שלמה המלך, הנחשב לאדם הגדול ביותר שחי אי פעם, “חסיד מוקיר חיי בהמתו” (משלי יב, י). לפני רכישת חיית מחמד, עלינו לוודא תחילה כי אנו יכולים להרשות לעצמנו לעמוד בדרישות של בעל החיים למזון, מחסה וטיפול רפואי, על פי ההלכה היהודית. הימנע מרכישתו אם אינך יכול. כתובות ד,ח בתלמוד הירושלמי

 

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן