דף הבית » מדריך לטיפול בחיות מחמד » הנה משהו שלא ידעתם עליו: כמה חיות מחמד מותרות בישראל?
הנה משהו שלא ידעתם עליו כמה חיות מחמד מותרות בישראל

הנה משהו שלא ידעתם עליו: כמה חיות מחמד מותרות בישראל?

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

תעודת בריאות וטרינר מוסמך שהושגה לא יותר מ-10 ימים לפני הגעת חיית המחמד ארצה נדרשת לשאת על ידי כל בעלי החיים הנכנסים לארץ. על הווטרינר הממשלתי של מדינת הילידים לחתום על תעודת הבריאות. בישראל אין איסור על גזעי כלבים. ישנן שלוש דרכים להובלת חיות מחמד לישראל: בתא הנוסעים, כמטען נבדק וכמטען גלוי.

בישראל, מגוון חיות מחמד חוקיות להחזיק. בגינת הכלבים של פארק יהושע השתתפו ביום שישי אחר הצהריים מאות כלבים בפסטיבל הכלבים הרשמי הראשון של תל אביב. יחד עם 413,000 תושבים, אומרים בעיר הזו 30,000 כלבים. תל אביב הכריזה על עצמה כעיר עם הכי הרבה כלבים לנפש והסביבה הכי ידידותית לכלבים לפני פסטיבל הכלבים השנתי שלה, קלאביב. בתל אביב יש אוכלוסיית כלבים גדולה, כי למזג האוויר של העיר כל השנה ולנגישות ברגל. הם מותרים באוטובוסים עירוניים, ברכבות ובטנדרים של מוניות, כמו גם ברוב החנויות, המסעדות ואפילו מסעדות יוקרה. בתל אביב יש ארבעה חופי כלבים ו-70 גינות כלבים.

חיות בישראל

למרות העובדה שישראל היא מדברית ברובה, יש בה יותר מ-380 מיני ציפורים ו-116 מינים של בעלי חיים יבשתיים. בשל מחסור בקרקע זמינה לצמיחה, המדינה נאלצה לבנות עיירות באזורים מדבריים ראויים למגורים, המהווים בית גידול מכריע עבור יצורים רבים. ככל שהמים והצמחייה מתייבשים עקב שינויי האקלים, הנסיבות במדבר הולכות ומחמירות. בעוד חוגלה, חוגלה וקוקייה טרופית הם ציפורים מפורסמות, לטאות, שממיות וצפעים הם זוחלים משמעותיים.

אלו הם כמה מהיצורים שעשויים להימצא בישראל.

צבים עם קליפות רכות

כמה ממיני צבי המים המתוקים הגדולים בעולם הם צבי שריון רך או פנקייק.

אוריקס ערבי

מבין כל מיני האוריקס, האוריקס הערבי או הלבן הוא הקטן ביותר. הוא יליד בערבות ובמדבריות של חצי האי ערב.

פולקט משויש

דרום מזרח אירופה וחלקים של אסיה הם ביתם של החיה הקטנה המכונה הקוטב המשויש. הם מסתמכים בעיקר על חוש הריח החד שלהם כי יש להם ראייה לקויה ואינם יכולים לדבר.

קרקל

אפריקה, המזרח התיכון, מרכז אסיה והודו הם בתי הגידול הטבעיים של הקרקל. זהו חתול בר חסון בגודל בינוני עם שיער שיזוף אדמדם או חולי. קרקלים הם יצורי פרא ליליים, בודדים ונראים לעתים רחוקות.

חתול חול

רק חתול החול, המכונה גם חתול דיונת החול, הוא בן למשפחת החתולים שהסתגלה לחיים במדבר. המזרח התיכון, צפון אפריקה ומרכז אסיה הם בתי הגידול הטבעיים שלה.

חיות בר בישראל

החי של ישראל הוא היבט מסקרן.

רשימת בעלי החיים מישראל מובאת כאן.

ג’רבואה מצרית פחותה

המכרסם הקטן הוא זן לילי, בודד, בעל חושי ריח, ראייה ושמיעה יוצאי דופן, מה שהופך אותו למודע ביותר לכל דבר בסביבתו.

סלמנדרה אש

בישראל, סוריה, לבנון, איראן ועיראק אפשר למצוא סלמנדרות אש מהמזרח הקרוב. זהו זן הנמצא בסכנת הכחדה ומוגן בישראל ונמצא במחוזות צפון הכרמל והגליל.

קרפדה סורית

הקרפדה הסורית מקסימה כמו קרפדה יכולה להיות, בהיותה שמנמנה, מבריקה, עם עיניים גדולות ובולטות. בית הגידול המקומי שלו משתרע ממזרח אירופה ועד מערב אסיה, כשישראל היא הדרום הרחוק ביותר.

צפרדע מצוירת החולה

הביצות מסביב לאגם החולה הן ביתם של הצפרדע המצוירת החולה, שנכחדה ככל הנראה כשהן נוקזו בשנות ה-50.

צבי הרים של פלסטין

צבירי הרים, בעלי רגליים זעירות וקרניים קטנות ומאכלסים בדרך כלל את מדבר יהודה והנגב, הם בעלי מראה עדין.

עקרב עיוור

למרבה הצער, נמצא שהעקרב העיוור מת, אבל ייתכן שבני דורו עדיין גולשים דרך היערות השחורים והעמוקים של סביבתם.

רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים שומרת על עולם הטבע באמצעות שמורות טבע, גנים לאומיים ושטחים פתוחים, לרבות בתי גידול, מערכות אקולוגיות ומגוון של צמחים ובעלי חיים.

בהתאם לרוח מגילת העצמאות, רשות הטבע והגנים מטפחת את תחושת השייכות לארץ ישראל על ידי שמירה על נכסיה הטבעיים, התרבותיים וההיסטוריים וחיבור אנשים לסביבתם.

לטובת כלל האזרחים ותוך שמירה על ההרמוניה בין הדרישות הכלכליות, החברתיות, התרבותיות והסביבתיות, רשות הטבע והגנים שואפת לשמר ולנהל את המראה הייחודי של נופים אופייניים בכל הארץ. בגנים הלאומיים ובעולם הטבע, רשות הטבע והגנים שואפת לשמר נכסים תרבותיים והיסטוריים.

 

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן