דף הבית » מדריך לטיפול בחיות מחמד » בני כמה חיות מחמד? כל מה שחשוב לדעת
בני כמה חיות מחמד כל מה שחשוב לדעת

בני כמה חיות מחמד? כל מה שחשוב לדעת

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

חיות מחמד כמו כלבים וחתולים יכולות לחוות שינויים בריאותיים משמעותיים במהירות מכיוון שהן מזדקנות מהר יותר מאנשים. אפילו בגיל 6, בעלי חיים מסוימים יכולים להיחשב “בכירים”, ויכולים להיות להם הרבה מאותן בעיות בריאותיות כמו לאנשים מבוגרים. בדיקות בריאות מונעות עבור חיות מחמד מסייעות לווטרינר שלך לזהות, לנהל ולמנוע מגוון בעיות בריאותיות לפני שהן הופכות לסכנת חיים.

באופן מסורתי, היו שבע שנות כלבים לכל שנה אנושית. המדע בכל זאת הוכיח שמדידה זו אינה אמינה כעת. כעת יש לנו ידע רב יותר על הגנטיקה של ההזדקנות אצל כלבים, כמו גם על התפקיד שהגודל משחק בתוחלת החיים. לדוגמה, כלבים מגזעים גדולים מתפתחים לאט יותר מאשר קטנים יותר במהלך שנת חייהם הראשונה לפני שהם מזדקנים מהר יותר מאשר כלבים קטנים יותר לאחר מכן. תקנות הזקנה לא לוקחות זאת בחשבון. יתר על כן, חתולים מזדקנים די מהר עד לגיל שנתיים, ולאחר מכן ההזדקנות שלהם מואטת לסביבות ארבע שנות אדם לכל שנת חתול. הזדקנות החתול אינה מושפעת מהגודל.

היכולת לבלות כל יום עם הכלבים שלנו היא ברכה, וכולנו רוצים שהם ייהנו מהחיים הטובים והארוכים ביותר האפשריים. תוחלת החיים תהיה תלויה תמיד במבנה הגנטי ובמאפיינים הפיזיים שלהם. החדשות הטובות הן שאנו יכולים להטות את הסיכויים לטובתם על ידי מתן בדיקות וטיפולים שוטפים של וטרינר, מזון בריא, פעילות גופנית עקבית, בית בטוח ולוודא שהם מעוקרים או מסורסים.

כלב ישן כל היום

למרות העובדה שכיח שכלבים ישנים כל הלילה, אם אתה מבחין שהכלב שלך ישן הרבה במהלך היום, אל תדאג. אבל אם התרדמה המוגזמת של הכלב שלך מתחילה להפוך לבעיה, אולי הגיע הזמן להבין למה.

על פי מחקרים, כלבים רבים נודניק לפחות 11 שעות בממוצע בכל תקופה של 24 שעות. הם גם מבלים זמן רב בשינה, רק עוסקים בפעילות במשך פרק זמן קצר של היום.

כשהם רגועים ואין להם תמריץ להיות פעילים, רוב הכלבים ישנו יותר. אין להם טלפונים סלולריים, עבודות או שיעורי בית, אז הם מבלים את הזמן בנמנום, במיוחד אם הם בבית לבד.

התייעץ עם הווטרינר שלך אם אתה מבחין שהכלב שלך ישן במהלך פעילויות מרגשות או אם הוא כבר לא נראה מעוניין באותם דברים שעוררו את העניין שלו בעבר.

איך סוס ישן

לסוסים יש נטייה מובנית לישון בטבע, שם עליהם להיות כל הזמן על המשמר ולהגן על עצמם. הבנת העבר שלהם עשויה לסייע בהבנת הרגלי השינה המיוחדים שלהם, שהם בדרך כלל התוצאה של זה.

סוסים הם בעלי חיים גדולים, ולכן שכיבה לפרקי זמן ממושכים עלולה להפחית את זרימת הדם שלהם. הם שוכבים רק לשנת REM מכיוון שעשייה אחרת מעמיסה יותר מדי על האיברים הפנימיים שלהם. כתוצאה מכך הם ישנים תוך כדי קימה בזמנים שונים במהלך היום.

שלוש שעות ביום, בממוצע, מבלים בשינה אצל סוסים בוגרים. תזונה, טמפרטורה, עומס עבודה, הריון ומגדר משפיעים על כמה ואיזה סוג שינה אדם ישנה. כל שלב שינה נמשך זמן קצר יחסית – רק כמה דקות בכל פעם. סוסים צעירים מהממוצע נוטים לישון יותר. סוסים מבוגרים עשויים לנמנם בתדירות גבוהה יותר.

שתי הרגליים הקדמיות ורגל אחורית אחת של סוס ישן יתמכו ברוב משקלו. הפרסה של אחת הרגליים האחוריות תירגע ותנוח על הבוהן. השפה התחתונה עשויה לצנוח או להתעוות, האוזניים רפויות, העיניים עצומות והראש והצוואר נפולים. סוסים ישכבו על הקרקע וימתחו כשהם נרדמים עמוק.

האם פילים ישנים בעמידה

פילים הם לרוב יומיים, מה שאומר שהם ישנים רוב הלילה וערים לאורך כל היום. ההבדלים המבוססים על מינים בדפוסי השינה שלהם הם בכל זאת ניכרים. בתי הגידול של פילים אפריקאים ואסייתים נמצאים ביבשות שונות למדי, מה שאחראי במידה רבה לפער הזה.

בממלכת החיות, פילים הם מהישנים הקלים ביותר. בטבע, הפילים האפריקאים והאסיאתיים ישנים לעתים קרובות רק 2-3 שעות ביום, אך פילים נשמרים בשבי במשך 3-7 שעות בממוצע ביום.

פיל נרדם בכמה מרווחים קצרים. פגישות אלו עשויות להימשך כל דבר שבין מספר דקות קצרות לשעה בכל פעם. אבל לעתים קרובות, הם פשוט לוקחים תנומות של 5 עד 30 דקות.

לפילים יש תקופות שינה ברורות, בדומה לאנשים ובעלי חיים אחרים. בנוסף לשינה הקלה והעמוקה שהם חווים, הם חווים גם שנת REM.

פילים בדרך כלל ישנים בעמידה, למרות שהם גם שוכבים מדי פעם. לעתים קרובות הם מכסים את פניהם בגזעיהם כאשר עושים זאת כדי להגן על עצמם מפני השמש והחרקים.

 

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן