דף הבית » מדריך לטיפול בחיות מחמד » כל המידע על: האם מסוכן לנשק חיות מחמד?
כל המידע על האם מסוכן לנשק חיות מחמד

כל המידע על: האם מסוכן לנשק חיות מחמד?

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

קבלת נשיקה או ליקוק על הפה מהכלב, החתול או חיית המחמד שלך עשויה להיראות כמו סימן נורמלי של חיבה. ישנן תפיסות שגויות רבות לגבי נשיקת החתול שלך. יש אנשים שחושבים שפה של כלב נקי יותר מפה אנושי, בעוד שאחרים אומרים שהפה של הכלב או החתול שלהם הוא חומר חיטוי ואין בו חיידקים כלל, מה שבהחלט ניתן לקבוע שהוא לא מדויק מיד בהתחשב באופן שבו הכלבים מנקים את עצמם.

רבים ממיני החיידקים המגוונים המצויים בכלבים ובחתולים נמצאים גם בבני אדם. הם כנראה לא מלוכלכים יותר משלנו בכל זמן נתון. במציאות, אם הבעלים שוטפים את השיניים של חיות המחמד שלהם ומפעילים צורות אחרות של היגיינת פה, הפה של חיית המחמד עשוי להיות נקי יותר מפה אנושי. זה בטוח לנשק כלב בדיוק כמו אדם שכן רוב החיידקים והנגיפים בפה של כלב דומים לאלה שבשפתיים של אדם.

סלמונלה וחיידקים אחרים המסוכנים לאנשים אך לא לכלבים נמצאים לעתים קרובות במזון של הכלב שלך. על ידי נשיקתך על השפתיים או האף, הכלב שלך עלול להפיץ את החיידקים האלה אליך. למרות שאנשים רבים מנשקים זה את זה ללא תקלות, אינך רוצה לקחת את הסיכון לחלות מקיום יחסי מין עם הכלב שלך. אם יש לך ילדים או שאתה מצפה, אנהג בזהירות יתרה.

מצד שני, אתה יכול לנשק את הכלב שלך על הראש או לתת לה לנשק את היד שלך בלי שום בעיה.

האם זה רע לנשק את הכלב שלך בראש

מכיוון שכלבים מלקקים את מה שהם אוכלים, הם לא יכולים לנשק אותך מכיוון שהם צורכים את מה שהם מרחרחים. למרבה הצער, גם לנשק את האף של הכלב או את החלק העליון של ראשו זה לא היגייני במיוחד. חיידקים ממחלת אוזן או פה אצל כלב עלולים להתפשט בכל גופו או, אם הוא מתרפס, על מעילו.

גם פה של כלבים וגם פה של בני אדם מכילים מגוון רחב של חיידקים. למרבה המזל, רוב החיידקים הללו אינם גורמים למחלות בבני אדם, אך חלקם עלולים ואטומים לכל כמות של ניקיון שיניים.

לווירוסים כמו שפעת יש נטייה להיצמד למין אחד, אבל אם המערכת החיסונית שלך נחלשת, עליך להימנע לחלוטין מפידו. הימנע מנשק כלבים אם אתה בתהליך של התאוששות מהשתלת איברים, נלחם בסרטן או עם HIV.

האם זה רע לנשק את הכלב שלך בראש

אם הכלב שלך לא מפחד או עוין, זה בסדר לנשק אותו על הראש. אבל בעולם של כלב, נשיקות זה לא דבר. עם זאת, רוב הכלבים בסופו של דבר יבינו זאת וילמדו שכאשר אנו מנשקים אותם, אנו לא מאחלים להם שום פגיעה. עם זאת, עדיף להתאפק ולתת לכלב שלך קצת מקום אם הוא נראה מוטרד מזה. כשאתה מנשק את הכלב שלך על הראש, הם יכולים להראות התרגשות או, אם הם אוהבים את זה, להחזיר טובה.

לנשק את הכלב שלך בראש לא תהיה בעיה עבור רוב האנשים. עם זאת, יש כמה נסיבות שבהן יש להימנע מכך. אם תנסו להציף אותם בהרבה חיבוקים ונשיקות, הם עלולים להתנהג באי נוחות או לא מתלהבים.

הם יכולים להרגיש מפוחדים או מאוימים אם תיגשו אליהם ישירות. זה עשוי להופיע כאשר כלבים מקיימים אינטראקציה ראשונית זה עם זה. הם אף פעם לא מקיימים אינטראקציה זה עם זה. במקום זאת, הם מתקרבים אחד לשני מהצד ומכירים אחד את השני.

מנשק כלבים

רוב המחלות הנגרמות על ידי נשיקות או ליקוקים עם חיות מחמד מתרחשות כאשר אנשים באים במגע דרך הפה עם שאריות צואה, שעלולות להתפשט כאשר בעלי חיים מלקקים את פי הטבעת שלהם. חומר צואה זה יכול להיות מועבר בקלות כאשר אנשים ובעלי חיים מלקקים זה את פניו ושפתיו של זה.

חיית מחמד יכולה מדי פעם להפיץ טפיל לאדם. מחלת מעיים אנושית, בעיות עור, קשיי עיניים ומחלות מוח יכולות לנבוע מזיהום של טפיל חיות מחמד. העברת צואה לפה היא הדרך הסבירה ביותר עבור אנשים לחלות, בדומה לחיידקים. חיות מחמד שליקקו את פי הטבעת שלהן עלולות להעביר ביצי טפיל לאנשים כשהם מלקקים את פניהם.

 

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן